PAHULJICA TORTA

Danas za vas imam jednu finu kremastu i sočnu torticu. Ne znam zbog čega se zove Pahuljica torta – ono kao, nežna ko pahulja, pa možda zato? Vi je zovite kako god, a ja ću vam samo reći da mi je ovo jedan od favorita među tortama. Toliko je dobra!  Isprobala sam je pre dve godine, čini mi se, i oduševila me je načisto. Zbog silne želje da isprobam što više različitih recepata, retko kad ponavljam iste, ali za ovu tortu je bilo sasvim izvesno da će ponovo doći na red pre ili kasnije…bilo je samo pitanje vremena.  I evo je! Bez ikakvog specijalnog povoda. Samo sam je se zaželela i odlučila da je napravim i udovoljim sebi. Naravno, nisam je sama pojela. Ali sam tako uživala u svoja dva parčeta! 

Zašto je ova torta tako posebna? Za početak, zato što je biskvit bez brašna, samo od belanaca, mlevenih oraha i kokosa. Obožavam torte bez brašna jer su tako fine sočne, a ovaj biskvit je upravo takav. Sve se topi u ustima, a pun ukus oraha i kokosa pružiće vam neviđeni užitak. Pa još u kombinaciji sa divnom i nežnom engleskom kremom od žumanaca…fantazija!

Biskvit me čak podseća malkice na neki integralni keks tipa wellness, a krema je tako jednostavna, od kuvanih žumanaca u mleku, a opet tako fina. Mislim da joj smeđi šećer daje onaj šmek, mada vi možete koristiti i beli.
Torta nije ni malo zahtevna, brzo i jednostavno se pravi, a zaista je prefina tako da vam toplo preporučujem da je probate! I ne čekajte neku specijalnu priliku! Napravite je što pre. Nećete se pokajati.

Sastojci

Za kore:
  • 6 belanaca
  • prstohvat soli
  • 120 g smeđeg šećera
  • 150 g mlevenih oraha
  • 120 g kokosa
  • 1 prašak za pecivo
Za fil:
  • 650 ml mleka
  • 6 žumanaca
  • 120 smeđeg šećera
  • 100 g brašna
  • 1 kašičica arome vanile
  • 150 g putera (ili margarina)

Priprema

Odvojite belanca od žumanaca. U jednoj posudi sjedinite mlevene orahe, kokos i prašak za pecivo. U posudu sa belancima ubacite prstohvat soli i umutite mikserom uz postepeno dodavanje smeđeg šećera (u 3-4 navrata), dok ne dobijete gustu sjajnu penu. Sada u to dodajte mešavinu oraha, kokosa i praška za pecivo, prvo polovinu pa lagano promešajte špatulom, a potom i drugu polovinu i sve lepo sjedinite, vodeći računa da ne izbijete vazduh iz pene od belanaca.
Ovu smesu istresite u mali okrugli pleh prečnika 20 cm, koji ste obložili pek papirom – i dno i stranice (može samo dno, a stranice premažite sa malo putera). Stavite peći u prethodno zagrejanu rernu na 180 stepeni, 25-30 minuta.
Pečeni biskvit izvadite iz pleha i stavite na žicu da se skroz ohladi.
Za fil, izmešajte žicom žumanca sa šećerom, dodajte 150 ml mleka, brašno, i aromu vanile , a preostalu količinu mleka (500 ml) sipajte u veći odgovarajući lonac i stavite na šporet. Ja ne čekam da mleko proključa, već samo da se zagreje pa u toplo sipam smesu od žumanaca u tankom mlazu, neprestano mešajući žicom, i kuvam na srednjoj vatri dok se krema ne zgusne. Kada proključa par puta, gotovo je. Ovu kremu pokrijte prozirnom folijom da se ne stvori korica, i ostavite da se prohladi.
U mlak krem ubacite omekšali puter i izmutite mikserom.
Ohlađen biskvit presecite na 3 kore. Ja koristim ovu spravicu, mada možete i nožem ili koncem, zavisi sa čime ste najspretniji. 
Filujte tortu tako što prvu koru premažete sa trećinom krema, poklopite drugom korom, opet premažete kremom i završite trećom korom koju takođe namažete kremom odozgo, i premažete malo i stranice. Po želji možete dodatno dekorisati tortu. Ja sam umutila jedan šlag krem od vanile sa 100 ml mleka i ukrasila poslastičarskim špricem a odozgo posula tortu sa malo mlevenih oraha.
Torta je najfinija nakon što prenoći u frižideru, kada se svi ukusi prožmu a kore upiju kremu, pa je torta fina sočna. 
Prijatno!
Napomene i saveti:
  • Tortu možete peći i u većem plehu (24 – 26 cm), ali u tom slučaju ćete biskvit moći preseći samo na dve kore, što nije nikakav problem (tako sam radila prvi put).
  • Budite pažljivi prilikom sečenja biskvita jer ipak je bez brašna, pa je malo osetljiviji.
  • Smeđi šećer možete zameniti i belim, ali iskreno, ne bih vam to savetovala jer mi se čini da upravo smeđi šećer doprinosi ukusu cele torte.
  • Ako ste na bezglutenskoj ishrani, samo zamenite brašno u kremi sa gustinom i dobićete verziju torte bez glutena.
https://mysticcakes.wordpress.com